هموطن قضاوت کن

۴.۰۳.۱۳۹۱

رضایت خدا در باردار کردن کنیز از زبان امام صادق

محمد بن صالح گويد: كنيزى داشتم كه از او خوشم مى آيد، به حضرت نامه نوشتم و در امر باردار ساختن او مشورت كردم. جواب آمد: باردارش ساز، که خدا از این عمل خوشش میاید و خدا هر چه خواهد مى كند.
اصول كافى جلد 2 صفحه 465 روايت 25



۳۰ نظر:

  1. باردارش ساز بر طبق سیره جدم رسولولا که او نیز کنیزکان را یکی پس از دیگری باردار میکرد و به بقیه نیز چنین توصیه مینمود .
    اصول ناکافی-جلد 259-صفحه 1265- حدیث 5624

    پاسخحذف
  2. man eteghadat mazhabi nadaram vali dalili ham nadare har harfi ketabi neveshte begim doroste!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من با نظرت موافقم، ولی‌ ما نمی‌تونیم دیگه از اصول کافی‌ برایه استناد استفاده کنیم. پس در نتیجه کلی‌ اصول کافی‌ از نظر علمی‌ حرفهایه بی‌ منطق محسوب می‌شه.

      حذف
  3. هم روایتو دست کاری کردی هم ناقص اوردی عبارت خدا خوشش می آید در روایت نیست ادامه روایتم اینه
    پس با او نزدیکی کردم و آبستن شد سپس بچه را سقط کرد و خودش هم مرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چقدر فرق کرد تو اصل قضیه!
      انسان آزاد و عاقل.. چرا فقط تا نوک بینیتو نگاه میکنی؟ فقط دنبال اینی که تعصب چهارتا مزخرفی که از بچگی تو کلمون کردنو داشته باشی. چرا الان که فقط خودت تنهایی داری اینارو میخونی یه بار با خودت فک نمیکنی "خودمونیما.. چقدر مزخرفه حرفش.. این یکی از همون 14تاس که از بچگی بابا مامان تو کلم کردن که اینا آخر خوبی هستن؟" بعد به جای دفاع کشکی بری دنبال "حقیقت" بری بدون نعصب 4تا سایت دیگه بحثایی که میشه رو بخونی "خودت" با "عقل خودت" راهتو درست انتخاب کنی؟ 1400 سال پیش هم بتپرستا همینجوری موروثی از پدرو مادرشون بت پرستیو میشناختن و تعصبشو کورکورانه به جون میخریدن..الان چقدر به دیده حماقت بهشون نگاه میکنیم.. مساله همینقدر سادس! مردم کشورای پیشرفته و همین جوونای کشور خودمون که دنبال اصالت این دین رفتن هم به همون دیده به امثال ما نگاه میکنن.. وقتش رسیده که یه نگاه به افکارو اعتقادات موروثیمون بندازیم

      حذف
  4. گوه نخور بابا!!!! همین الان اصول کافیو جلوم واز کردم، تو این صفحه ای که گفتی اصلا روایت 25 نداره!!!!
    دروغ گوی عوضی!!!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره منم نگاه کردم دروغه

      حذف
    2. خب احمق جون شاید یه چاپ دیگه بوده تو یک صفحه دیگش بوده این روایت...

      حذف
    3. من در دو تا سایت معتبر نگاه کردم و در هر دو وجود داشت. البته سه جمله آخر حدیث در اینجا نقل نشده.

      1- http://www.ahl-ul-bayt.org/fa.php/page,Book283P88.html

      2- http://rasekhoon.net/library/content-93481-5.aspx

      حذف
  5. خفه شو حزب اللهی کثیف مرده شور تو واون اسلامت و اون محمد وعلی وهمشون را ببره کل اون مذهبتون چرت و پرته. گوه هم خوردی خفه شو.

    پاسخحذف
  6. بابا جان اینا اشغالگر سرزمین ما هستند... خاک بر سرتون این کار شما مثل اینه که فرانسوی ها هیتلر رو بپرستند و کتاب نبرد منش رو بزارند لب طاقچه بوسش کنن..هر کی هم بگه تو این کتاب دری وری نوشته فحشش بدن

    پاسخحذف
  7. از این کتاب هم استفاده کن : من لایحضره الفقیه

    http://zandiq.com/library/0000000140.shtml

    پاسخحذف
  8. بابا خدا که خودش مریم و حامله کرد امام سارق که جای خود داره گیرم بیاد این فاطمه زهرا رو خودم حامله میکنم

    پاسخحذف
  9. bejaie tohin kardan be eteghadate hamdige, byaido aghalan agar hamdigar ro nemibinim,ehteramaki beham begzarim.hamin bud ke baes shod be in badbakhti bioftim ke arabe chadorneshin jorat kone wo khalije Fars ro khalije........bege.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. واقعا درست میگید. حکومت چه دست اینوریا باشه چه اون وریا تا وقتی که یاد نگیریم به هم احترام بزاریم همین بدبختی هستیم که هستیم، همه از همه ی جای دنیا تو سر مون میزنن چون حزب اللهیه بقیه رو ترد میکنه، غیر حزب اللهیه هم تو اینترنت هرچی میخواد میگه مسلمه اگه حکومت هم دست غیرحزب اللهی هم باشه چی میشه. اگه ادعای میهن پرستی و روشن فکریمون میشه باید اول به هم احترام بزاریم ایران به کمک همه نیاز داره نه یک عده ی خاص

      حذف
  10. مستقل از اینکه این حزب اللهی ها اشغالگر هستند یا نه، این روایت یا در آن کتاب هست یا نیست. اگر هست که مثل خیلی از روایتهای غیرانسانی در دین زشت و بد هست. اما اگر نیست، این کار شما باعث میشود همه نقدها به دین مشابه این، بی پایه به نظر بیاید.

    پاسخحذف
  11. نسخه کامل حدیث:
    حـمـد بن صالح گويد: كنيزى داشتم كه از او خوشم مى آيد، به حضرت نامه نوشتم و در امـر بـاردار سـاخـتـن او مـشورت كردم . جواب آمد: (((باردارش ساز، خدا هر چه خواهد مى كند))) با او نزديكى كردم و آبستن شد، سپس بچه را سقط كرد و خودش هم مرد.

    http://www.islamicecenter.com/ketaabkhaaneh/osool_kaafi/osool_kaafi_jeld_2_090.html

    پاسخحذف
  12. اگه این دستور رو نمی فرمودند شما بدنیا نیومده بودی

    پاسخحذف
  13. کشورم زیباست اگر آخوندی در آن نباشد
    کدام مردم احمقی میشناسید که قاتلان اجداد خود را بپرستند؟
    ملتم خوبند اگر احمق نباشند

    پاسخحذف
  14. واقعن که خلایق هرچه لایق
    هرچی از دهنتون در میاد به هم می گین و انتظار دارین به شما ملت بافرهنگ هم بگن.به باورهای هم بی احترامی میکنین و تنها پای تخت جمشید فیگور ((ملتی با تاریخی ...))رو می گیرید.
    دوست عزیزی که مبنای نقدش به اسلام اصول کافیه و عباراتی که اون تو اومده بهتر نیست یه بار دیگه زحمت مطالعه به خودش بده!!!؟؟؟
    به جای لجن مال کردن هم و فحش ناموس دادن تو فضای اینترنت بهتره یکبار هم که شده کمی اندیشه کنیم و بعد دهن باز کنیم.

    پاسخحذف
  15. مشکل ما اصلا همین تعصبات کور و اشتباهیه , و معمولا این روایات در دین یعنی هر مدل دینی که باشه دستکاری شده و شبهه ناکه , مثلا در آداب زرتشتی از دوره سامانیان به بعد ازدواج با مهارم درجه اول گنجانده شده که واقعا مایه شرم و گریز خیلی از مردم از آیین زرتشت شده , خوب ما به عنوان انسان میفهمیم که این کار با هیچ منش انسانی جور در نمیآد ولی آیا واقعا امکان داره که این دستور اشو زرتشت باشه ؟ مسلما نه , پس یاد بگیریم بجای ناسزا و تهمت زدن همدیگر را آگاه کنیم و به بیداری جامعه کمک کنیم .
    علت جا افتادن دین اسلام در ایران هم این بوده که بسیار چیز های غیر منطقی و زشت برای حفظ منافع شاهان و طبقه روحانی آنروز وارد دین زرتشتی کردند تا دین زرتشتی ناخالص و از اعتبار ساقط شد یعنی عین همین کاری که امروز با اسلام شده . یاد بگیریم بیاندیشیم .....

    پاسخحذف
  16. http://www.islamicecenter.com/ketaabkhaaneh/osool_kaafi/osool_kaafi_jeld_2_090.html

    پاسخحذف
  17. هنگامیکه این جمله در ایران رواج یابد ما از چنگال اهریمن خواهیم رست:
    خدایا همراه با مردمانت بر محمد و آل محمد لعنت بفرست

    پاسخحذف
  18. از زمان ساخت دین اسلام تا به حال هر کار غیر اخلاقی که دلشون خواست کردن و به نام الله مدینه بهش رسمیت دادن. تا ما به خودمون نیایم وضع همینه. تا حالا کسی از خودش پرسیده که این الله مدینه که هر چی اون بخواد میکنه وقتی برنامه ماه رمضان رو واسه بنی بشر طارحی میکرد به فکر مسلمانان سوئد هم بود که فاصله اذان صبح تا مغرب فقط یک ساعته؟ یا در بعضی وقها هم 23 ساعت؟ برو حالشو ببر با این دستورات آبکی که فقط عرب جاهل میپذیره نه ایرانی روشنفکر و پرسشگر.

    پاسخحذف
  19. فقط کسانی از اسلام این دین ریاکاران دفاع میکنند که یه سهمی میبرند یا اونهایی که عمری ریاضت کشیدند برای بدست آوردن بهشت موعود که همش عیاشی و زنبارگی در انتظارشون هست و نمیخوان بپذیرند همش کشک بوده و تو رودرواسیش موندند. مرگ بر تمام ادمهای حقه باز از آدم تا خاتم. تمام این بازی ها مله خرافه بازی های یهودیهاست که خاتم ازش نهایت بهره برداری رو کرد به عبارتی تمام 124هزار پیامبر از خرافه های یهودیهاست.

    پاسخحذف
  20. شعور احترام گذاشتن به یکدیگر و عقاید همدیگر را نداریم! فعلا ها این مملکت درست بشو نیست

    پاسخحذف
  21. ای دل غافل که سرتون رو به این چرندیات گرم می کنند و کار خودشون رو پیش می برند ..
    حالا این درست یا غلط چه نفعی واسه کی داره؟
    بخون بخند حالشو ببر بعدشم صفحه رو ببند برس به زندگیت
    تمام

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. همینه دیگه ، یه کس خلایی مثل تو اجداد ما بودن که دچار این نکبت شدیم .

      حذف
    2. دمت گرم خوب ریدی بهش! :دی

      حذف
  22. hamashoon kasif boodan.az aval ta hala.

    پاسخحذف