هموطن قضاوت کن

۱۱.۰۳.۱۳۹۰

سندی بر دروغ گو بودن امام جواد

على بن ابراهيم گويد: پدرم گفت : من خدمت امام جواد بودم كه صالح بن محمد بن سهل كه متولى اوقاف هم بود، وارد شد و به حضرت عرض كرد: آقاى من ! آن صد سکه را به من حلال كن ، زيرا آنها را خرج كرده ام ، به او فرمود: حلالت باد. چون صالح بيرون رفت ، امام جواد فرمود: شخصى باموال آل محمد و يتيمان و مساكين و فقراء و در راه ماندگانشان مى تازد و مى خورد سپس مى آيد و مى گويد: مرا حلال كن ، گمان مى كند من مى گويم : نمى كنم ؟! (من مى گويم حلالت باد) ولى به خدا كه در روز قيامت خدا از آنها بدون مسامحه سؤ ال خواهد كرد.
اصول كافى جلد 2 صفحه 505 روايت 27

۲ نظر:

  1. ای کاش اینگونه تیتر نمی زدی! قضاوت با ماست! سوالی می زدید بهتر بود!

    پاسخحذف
  2. از دیدن تصویر زخم ضربات شلاق بر پیکر این دختر متاثر شدم،اما تاسف انگیز تر دروغگو خواندن یکی از امامان معصوم شیعیان جهان است.چرا باید به آنچه را که یقین نداریم مهر تایید بزنیم.آیا این نوع اظهار نظر، انکار حقایق و تحریف دین و اهانت به ساحت مقدس این امام عزیز نیست؟
    هیچ انسان دینداری نسبت به پیشوای مکتبی خود چنین نظری بیان نمی کند،پندار من این است شما یا از اعتقاد معنوی برخوردار نیستید و یا همچون کسانی که به نام دین سعی بر تسلط به جان و مال مردم دارند میخواهید دین را بستر انحراف فکری و تشویش اعتقادات دینی قرار دهید.
    بهتر است به شعور و باورهای مسلمانان و شیعیان احترام بگذارید.

    پاسخحذف