هموطن قضاوت کن

۷.۲۴.۱۳۹۱

عایشه دختر بچه ای که با اسباب بازی‌هایش بازی میکرد با پیامبر اسلام ازدواج کرد


عایشه روایت کرده است که وقتی پیامبر با او ازدواج کرده وی ۷ سال داشته، و وقتی به خانه پیامبر وارد شده است ۹ سال داشته است، و عروسکهایش همراه وی بوده اند، و وقتی پیامبر اسلام فوت شد، وی ۱۸ سال سن داشته است.
صحیح مسلم ۸٫۳۳۱۱

منقول است از عایشه: من در حضور پیامبر با عروسکهایم بازی میکردم و دختر بچه های دیگر که دوستان من بودند نیز با من همبازی میشدند. وقتی پیامبر خدا به مکان بازی من وارد میشد آنها (دوستان عایشه) پنهان میشدند، اما پیامبر آنها را صدا میکرد تا بیایند و با من بازی کنند. (بازی با عروسک و تصاویر ممنوع است، اما برای عایشه مجاز بود زیرا در آن زمان وی هنوز دختر کوچکی بود، و هنوز به سن تکلیف نرسیده بود (فاتح البری ج.۱۳ ص.۱۴۳)
صحیح بخاری ۸٫۷۳٫۱۵۱

۲ نظر:

  1. Haaaa...mageh chiyehhh...peighambare khoda budeh va masoom . hata be dokhtare 9 sale ham mojaze ke tajavoz koneh

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف