هموطن قضاوت کن

۷.۲۶.۱۳۹۱

پیامبر اسلام: زنی‌ که طلاق بگیرد نزد خدا از مردار الاغ بدتر و پست‏تر خواهد شد

پيغمبر خدا زنى را بنكاح مردى در آورد، زن از شوهر ناملايماتى ديد و به پيغمبر شكايت برد. پيغمبر فرمود گويا مى خواهى طلاق بگيرى كه در نزد خداوند از مردار الاغ  بدتر و پست‏تر باشى‏.

و فرمود: اگر زنى براى شوهر سينه و پستانها را بريان كند حق شوهر را ادا كرده است و اگر با اين همه يك لحظه نسبت به شوهر نافرمانى كند در درك اسفل جهنم جاى گيرد مگر آن كه توبه نمايد و باز گردد.

مكارم الأخلاق‏، شيخ حسن طبرسى، مترجم: سيد ابراهيم مير باقرى‏، ناشر: فراهانى‏، تهران‏، چ دوم‏:1365 ش‏. جلد‏1، برگهای: 408 و409و410.

۱۸ نظر:

  1. تا دسته چپا ندم تو کس فاطمه زهرا تا حسین کسکش پس افتاد ، شاشیدم به دهان رسول الله و تمامی‌ امامان کسکش و ریدم تو تک تک آیه‌های قران ،مادر جنده هر چی‌ عرب و عربزاده است را گأئیدم کس ننه رهبر جا کش یک دست و تمامی‌ پاسدارن و بسیجی‌‌های کس ننه ،هر کی‌ از این نوشته ناراحت است ،بداند که مادر جنده است و زمان آن رسیده که در مورد مادرش تحقیق کند . زنده و پاینده با د ایران و ایرانی‌

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز یه سوال داشتم خود شما اونجا بودی حضرت رسول اینارو گفت یا نکنه منبع داری و رو نمیکنی به قول طغرل کسی شک نکنه ؟؟؟

    کی خواهیم آموخت حساب دین را از نان دین خورها جدا کنیم و به اعتقادات دیگران بی احترامی نکنیم همین مایی که میخواهیم به جمهوری اسلامی و طرفدارانش بیاموزیم که به دیگران احترام بگذارند و با توجیه آنچه خود ساخته اند و دین نامیده اند به جنایت دست نیازند ....

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مگه شما بودی؟ تا وقتی به نفع اسلام روایتی گفته میشه عین حقیقته ولی وای که اگه اسلام و پیامبرش در خطر باشن!!! واسه همه چیز دنبال منبع موثق میگردید...

      حذف
    2. کی گفته باید به اعتقادات دیگران احترام گذاشت؟ کی خواسته به جمهوری اسلامی و طرفدارانش بیاموزه که به دیگران احترام بگذارن؟ اصولی که من به اون معتقدم دموکراسی یعنی حکومت با نظر اکثریت و آزادی بیان به معنی اینه که هر کس حق داره نظرش رو به هر نحوی که می خواد بیان کنه. چرا باید به نظر دیگران احترام گذاشت؟ من نظر خودم برام مهمه اگه کسی این نظر براش ناخوشاینده به خودش مربوطه. البته من هم فقط یک خواننده این وبلاگ هستم. شما اگر فکر می کنی روشنفکری، کمی درباره این اصطلاح ها بخوان تا معنیشون رو بفهمی، نه اینکه خودت برای دیگران هدف تعریف کنی، بعد خودت از اون هدفی که فکر می کنی دیگران دارن انتقاد کنی.

      حذف
    3. مكارم الأخلاق‏، شيخ حسن طبرسى، مترجم: سيد ابراهيم مير باقرى‏، ناشر: فراهانى‏، تهران‏، چ دوم‏:1365 ش‏. جلد‏1، برگهای: 408 و409و410.

      حذف
  3. واقعا متاسفم برای آن کسی که آن اراجیف را برای امامان عزیز ورسوالله گفته .امیدوارم مسلمان نباشه . وکافر از دنیا بره

    پاسخحذف
  4. اوه این چهار خط رو توی سه برگ منبعتون نوشته بود؟ باید حتما با فونت خیلی درشت چاپ کرده باشه! متاسفانه افرادی مثل شما با حاکمیت کنونی ایران هیچ فرقی ندارن، کسانی که با جعل و خواندن و تفسیر دلبخواه از روایات قوانین چنین ظالمانه را سال هاست وضع می کنند. لعن و نفرین بر دروغ گو و جاعل.

    پاسخحذف
  5. az akhond zade chizi bishtar az in arajif bafiha nemishod entezar dasht betarsin az rozi ke sabre hoda tamom beshe az haminam ke hastim bichare tar beshim shomaha agee jorat dashtin ke eyne mesr hokomato miyavordin pain na inke az to internet faghat zerrrrrrrrrrrrrr bezanin binamosaye khoda nashnas

    پاسخحذف
  6. چون دوستان دنبال منبع می گردن و نویسنده وبلاگ هم نمی دونم کجاست من سرج کردم و برای دوستان ماله کش پیداش کردم که خیالشون راحت بشه مطلب درسته و بعد بگردن برای ماله کشی یه بهونه دیگه پیدا کنن. اینجا کل کتابه:

    http://www.ghadeer.org/akhlagh/adab_zendgi/FEHREST.HTM

    و لبنک پایین صفحه ای که این مطلب توشه. باید سی و پنج خط از پایین بشمارین بیاین بالا:

    http://www.ghadeer.org/akhlagh/adab_zendgi/375-0017.htm

    پاسخحذف
  7. من همونی هستم که لینک ها رو گذاشتم. خواستم بگم که اون یکی که راجع به سینه و پستان هاست که سه چهار خط پایین تر از اولی تو همون صفحه می تونین پیداش کنین. من اصلاً نمی فهمم اینهمه به این بابا تاختین که مطلب جعلی گذاشتین و این نشون می ده که اصلاً با متون اصلی اسلام که پر از چرندیاته آشنا نیستین. یه کم بیشتر بخونین بابا. این مخو همینطور آکبند تحویل ندید، نترسید فشار بهش نمیاد.

    پاسخحذف
  8. برادر عزیز که به این راحتی توهین میکنی و میگی ازادی نظر و عقیده هر کی محترمه اما تا جائی که بشه گفت نظر و انتقاد اما اینا که شما میگی توهینه تا نظر و انتقاد

    پاسخحذف
  9. اون فردی که از واژهای رکیک استفاده کرده بود آیا واقعن تلاش میکرد نشان بدهد که چگونه فرهنگ ایرانی ها از فرهنگ عربها برتره؟ بدون در نظر گرفتن گرایش دینی یا غیر دینی افراد، اصل این گونه رفتار و گفتار مشمئز کننده و کاملا ضد ایرانیست و موجب ابرو ریزی هر چه ایرانیست!!

    پاسخحذف
  10. .
    از اميرالمؤمنين (عليه السلام): هر كه همبسترى شايسته مى خواهد؛ زن كوتاه قد و چهار شانه ، گندمگون بگيرد، و اگر لذت نبرد مهرش به عهده من است .

    پاسخحذف
  11. کدام ایرانی مادرانتان را اقوام مهاجم درطول تاریخ چنان گاییدده که خنده دار است جوش میزنی بقول سهراب سپهری نسبت شاید به زنی فاحشه در شهر بخارا برسد

    پاسخحذف
  12. در قران سوره ای به عنوان طلاق هست.اگر نظر اسلام را در مورد طلاق میخواهید بدانید به این سوره مراجعه کنید. دموکراسی ارتباطی به مذهب ندارد. اگر جمهوری اسلامی به اسم دین گند زده است این دلیل نمیشود که مذهب چیز بدیست. مسئله اینست که جانبداری حکومت از هر ایدئولوژی و فلسفه , چه اسلام و چه مارکسیسم و هر ایدئولوژی دیگری به دیکتاتوری می انجامد.شما که وقتی از دموکراسی حرف میزنید مثل یک روشن فکر میشوید و بعد ناگهان تصمیم به اهانت میگیرید و مثل لات و الوات حرف میزنید تعادل شخصیت ندارید.فرق شما با شعبان بی مخ اینست که شما بعد از 1357 به دنیا امده و شعبان قبل از 1310 , فقط همین.

    پاسخحذف
  13. be omid naboodi kamej eslam dar iran va tamimjahan

    پاسخحذف
  14. خاك بر سر تو و اون فردي كه اولين پيام را گذاشته خدا لعنتتون كنه كه اينطور اعتقادات مردم را مورد توهين قرار داديد

    پاسخحذف
  15. همه گیر دادن به نظر اول، و کلا دوست ندارن اصل مطلب رو بگیرن! چون براشون به صرفه نیست! کلا مسلمان کسی ست که در مورد دینش اطلاع نداره! اگر اطلاع داشته باشه یا ماله کشی میکنه یا داعشی میشه! خوشبختانه اینجا دوستان ماله کش هستند که نشان میده ذاتا انسان هستند و انسانیت رو قبول دارند، و حتی برای عقایدشون هم حاضر نیستند قوانین غیرانسانی رو بپذیرند! و همین جای امیدواری هست، به امید آگاهی!

    پاسخحذف